Vinterdröm

Den här bilden fascinerar mig. Det kändes i själen när jag såg grenen och snökristallerna. Men jag förstår inte på vilket sätt, hur, den gör mig berörd. Jag kan inte formulera mig i ord för då tappar jag känslan. Rent intellektuellt skulle jag kunna observera och beskriva, lägga på en ”släng” av känsla, men detta skulle inte komma i närheten av min dröm och känsla för det som jag upplever som vackert och sagolikt.

Jag ser fram mot att få fånga upp ”motivet” i en djupare mening, som en inre bild, för att söka och förstå det jag upplever. Fortsättning följer….

Kommentera

