Ande, känsla och kropp skriver under samma hyreskontrakt

När jag  provade #Reiki healing för första gången hos Jenny, Här & Nu, så kändes det som om min utmaning ligger i att få Ande, känsla och kropp att skriva under samma ”hyreskontrakt”.

Jag och Helena skrattade gott åt min reflektion, när vi  fikade, och jag fortsatte: När jag har klarat av alla tre underskrifterna, så kan jag söka medlaruppdrag inom FN. Fredsmäkleri i mellanöstern kändes i jämförelse som en lätt uppgift. Vi skrattade än mer och Helena fyllde i; tänk när de läser ditt CV.

Under ”resan” i det – som det då kändes – omedvetna, tillsammans med Jenny, blev jag ombedd att föreställa mig ett berg, för att knyta kontakt med min kropp och känna förankring i marken…

Jag kände så starkt för möjligheten att få visualisera känsla, tanke och förståelse att jag efteråt målade av min inre bild. När bilden växte fram kändes det bara bra, så här förstår jag, så här ser ”min värld ut”, utan pekpinnar, fördömande, krav och förväntningar på ”prestation” och ”produktion”. Jag gladdes över möjligheten att bara låta färger och penseldrag komma till tals på sätt som för mig känns befriande och berikande. Det kändes som min kraft och mina resurser kunde  flöda liksom energi och livslust. Anneli

Kommentera

