Vintrig sagomiljö

Med en lycklig känsla inombords, nyfiken blick och med min fina Nikonkamera gick jag på upptäcktsfärd tillsammans med en pigg och glad liten hund. Nattens aktiviteter bär färska spår och jag önskar att jag kunde få se hans ”tankar” när nosen har mixat dofterna från alla möjliga och omöjliga håll. Svansen viftar, upphetsningen kryllar längs ryggraden, leken och allvaret stiger likt en luftballong.

 

 

Det känns så gott inombords, hur gott är det inte att vara hund!


 

 

 

 

Det är 15 grader kallt, solen håller på att vakna, sakta och med guldliknande strålar. Det känns som att gå i en fantastiskt vacker sal med gnistrande kristaller och högt i tak.

Jag nästan smyger fram för att få behålla förtrollningen som jag känner och det finns så mycket som jag upplever som jag absolut inte finner ord för eller ens riktigt förstår på vilket sätt jag blir djupt berörd.

Kommentera

