Pepparkakor med dineklmjöl????

#Röda stugan Vid juletid berättade ”svärdottern” att sonen hade satt upp en gräns för hennes experiment vad gäller fullkornsmjöl i bakverk och maträtter: ”Pepparkakor bakade på fullkornsmjöl skulle jag aldrig kunna tänka mig äta.”

Det bubblade inom mig av skratt. Nu får vi möjlighet att testa pepparkakorna som av misstag eller ödets försyn blev bakade på dinkelmjöl och fullkorn. Vid fikat mumsade sonen glatt i sig pepparkakorna och berömde smaken, de smakar lika gått i år som förra året. Då kunde jag inte hålla mig längre och berättade att de faktiskt blivit bakade på dinkelmjöl fullkorn. Sonens min och kommentar är obetalbara, ansiktet förvreds och han konstaterade att han inte äter pepparkakor med fullkornsmjöl. Efter en stund fick han ändå krypa till korset. De var alldeles för goda …..

Kommentera

