Förlåtelse ger frihet och frigör kraft

”ALLA gör så gott de kan med det de förstår, förmår och kan i varje given stund – och när man kan göra bättre så kommer man att göra bättre”.

… fortsättning följer på bloggen Anneli In Da House, Insikter och lärdomar …

Så här uppfattar och tolkar Janne alla människor han möter och träffar på. Jag kan uppleva mig besviken om jag tolkar in brist på respekt och ett för mig gott bemötande. Jag upplever olust, när jag saknar kontakt och kommunikation. Men jag ställer också höga krav på mig själv och har nu framförallt mått bättre av att förlåta mig själv för detta, mått mycket bättre och känt mig betydligt mer tillfreds, när jag också får uppleva bilden av att jag själv gör så gott jag kan just nu och när jag kan göra bättre så gör jag det.

2 thoughts on “Förlåtelse ger frihet och frigör kraft

  1. Denna fina ”påminnelse” hittade jag på en blogg, Från utbrändhet till livslust och inlägget ”Att lära sig rodret med vilket jag kan ändra inriktning”.

    Förlåt!
    Att förlåta är att släppa taget om något som kanske har kontrollerat mig i åratal. Det kan vara en person, en rädsla eller en händelse. Att förlåta är inte att acceptera att bli dåligt behandlad (tvärtom), det är att släppa taget. Inte att förglömma att förlåta sig själv. Förlåtande är en handling av kärlek. Det är att höja sig själv medvetandemässigt och frigöra sig från smärta.

  2. Tack för länkningen till min blogg!! ♥
    Här kommer svar på din kommentar:
    Varsågod och tack för dina fina ord!*rodnar klädsamt* 😉
    Nej HANDLINGAR behöver man inte förlåta – däremot personer, oavsett om det är sig själv eller någon annan…!
    Frihet är mitt mellannamn…! Jag är en filantrop av stora mått och hjälper gärna andra – men min frihet är jag rädd om, för den är en förutsättning för att jag ska klara av allt jag gör!
    Önskar dig en bra kväll/natt och en fantastisk dag imorgon!! 😀

Kommentera

