Mutor – förälder och barn

Jag läste ett kul inlägg: Med mutor och löften så får man barnen att göra som man vill … ett utdrag ….

……Så gör vi nämligen. Jag tror det är viktigt att man är ärlig med medicin. Inget lur och inga tricks. Inget försöka gömma medicinen ”här får du nåt gott- LURAD!” Då tror jag man kan kyssa tilliten i arlset. Vi mutar däremot. Ganska friskt. När hon åt penicillin så fick hon godis varje gång. ”Här, ta medicinen så får du godis efteråt som smakar godare”. Och hon svalde tappert…
Låter det intressant? Läs mer här: .Confessions of a Neurotic Attentionwhore – Med mutor och löften så får man barnen att göra som man vill! http://ladydahmer.se/2011/march/med-mutor-och-loften-sa-far-man-barnen-att-go.html#ixzz1GNDDd6Y1
ladydahmer.se

Min kommentar:

Hej, skrattade gott åt ditt utryck – kyssa tilliten i arslet – samtidigt som jag kom ihåg min absolut bästa mutning

Dottern 5 år gammal sitter i stolen hos tandläkaren och biter ihop likt en alligator. Tandläkaren lirkar och lirkar. Jag ser på minen att här ska ingen mun öppnas om så tanten pratar ihjäl sig!!! Efter en stund känner jag hur lång tid det här kan ta och säger helt frankt. Lisa om du öppnar munnen så kör vi, när tandläkaren är klar med sitt, till affären och köper en tablettask, VILKEN DU VILL !!!! ( med riktigt stora stora bokstäver). Vips så öppnar hon munnen och jag fick en syrlig blick av tandläkaren. Jag såg hur personen kippade efter andan och skulle säkert påbörja den längsta föreläsning som jag deltagit i. Snabbt sög jag bildligt talat tag i  bollen och berättade att om du inte vill sitta här i dag, i eftermiddag, i kväll och i natt och nästa dag, så får du nog svälja förtreten och börja jobba så att munnen inte stängs i gen.

Jag älskar Lisa hon är en underbar person och har inte på något sätt, vad jag kan uppleva, tagit skada av mutan.

Önskar en bra dag Anneli

3 thoughts on “Mutor – förälder och barn

Kommentera

