Kluriga frågor

Det är kul att  förhöja en redan god stämning med KLURIGA FRÅGOR. Solen skiner och jag tänker på min senaste födelsedag, en varm julikväll. Jagskrattar fortfarande gott åt mina minnen, när nära och kära visade sina ”rätta jag” i kampens hetta och hjälptes åt i lagen för att kunna visa upp sig på styva linan. Jag blev så fascinerad över hur var och en hade olika pusselbitar att bidra med, när vi inte tävlade med varandra inom laget och istället uppmuntrade varandra. Jag njuter av de olika personligheterna som känns så fina i hjärtat.  Särskilt festliga upplevde jag ”spejarna” som hela tiden hade längre öron än de älgar som jag såg tidigt en morgon för någon dag sedan. Dessa öron har jag fortfarande inte glömt, jag missade helt hornen, för jag blev så förstummad över dessa gigantiska öron.

Goda minnen värmer, goda  skratt förlänger livet och gemenskapen!

Kluriga frågor

10 thoughts on “Kluriga frågor

  1. Ha, ha, ha!! Ja det var verkligen kluriga frågor!! 😀
    När en av mina syrror fyllde år för ett antal år sen så hade vi tipspromenad med just såna här klurigheter! Jag minns bara en av frågorna och den gick så här:
    Vilket tåg går oftast?
    1. 7.55
    x. 12.59
    2. 18.27
    Klura på den!! 😀

Kommentera

