Komihåg på topp

Vilket tåg går oftast?

1. 7.55
x. 12.59
2. 18.27
Klura på den!! :D

Jag funderade en stund på frågan som jag hade fått av Anneli (min bloggnamne), sedan bad jag Janne att titta på den och omedelbart kom svaret. Han imponerade stort 😛 på mig och jag öste över honom min beundran medan han växte på längden och nästan var på väg att lätta från golvet. Han dansade fram med mycket lätta steg :). Helt plötsligt avslöjar han. Jag har sett frågan tidigare. På en av kusinträffarna, för ganska många år sedan, hade kussarna haft en tipsrunda med bara sådana här frågor och det hade varit toppenkul!!!  Samtidigt som han konstaterade att sådant här – sådant som är kul – kommer jag ihåg hur lätt som helst!!! Det vi däremot klurar på just nu är var frågorna, som han fick en kopia på, hade hamnat. Jag uppfattar det som om vi håller på med någon form av slutledningsförmåga …. i det här fallet är nog helgen räddad 😀 🙂

3 thoughts on “Komihåg på topp

  1. Ha, ha, ha!! Så han var inte så smart han heller…!! 😉
    Jag har också – nånstans – alla frågor som hörde till den där tipsrundan som jag var med på, men vart jag har dem…. DET är en annan fråga…! Inte orkar jag leta heller!! Jag har väl som vanligt lagt dem på ett ”smart” ställe för att jag ska veta var de är – och det vet man ju hur det går…! 😉

    • ..du kan inte ana hur smarta vi är :), när vi lägger undan saker … jag blev så full i skratt nät du berättar samma sak … nu har vi i alla fall lärt oss att … det kommer fram om vi bara slutar att leta, skickar en fråga till hjärnkontoret som svarar, det är många frågor just nu och beräknad väntetid är 24 timmar, vi skickar också frågor till våra hustomtar och troll som gärna hjälper till för rätt vad det är så, ja just så, så kommer det vi letar efter fram…. 🙂 Önskar en trevlig kväll från oss i Röda stugan….

      • Såå mycket smarthet – så få återfunna saker…!! 😉 Ha, ha!!
        Nä då! Här brukar grejerna dyka upp så småningom också!! Min pappa brukade skylla på retsamhetstroll när han inte hittade det han sökte…!
        Själv brukar jag fråga mina föräldrar om hjälp när det är nåt jag letar efter, inte kommer ihåg vilka kryddor man ska ha i en maträtt jag lagar (pappa var kock), eller vilka örter man ska ha i en salva jag ska koka ihop (mamma var ”häxa”). Att de varit döda i 10 år försvårar aningens – men det brukar lösa sig…! 😀 Rätt vad det är så kommer svaret till mig – nästan som trolleri!! Tur man är lite ”häxa” själv…! 😉

        En trevlig kväll önskas er också från våran röda stuga! 😀

Kommentera

