Spegel spegel på väggen där

I Sagan om Snövit frågar drottningen; Spegel spegel på väggen där – säg mig vem som vackrast i världen är. Varje gång får hon till sin förtret samma svar; Snövit vackrast i världen är.

Idag när jag tittade på dammen och såg en fantastiskt vacker spegelbild, så frågade jag inte vem som vackrast i världen är utan istället – spegel spegel i dammen där, kan du säga mig vem du är som så vacker reflekterar något som jag inte kan se någon annanstans ….

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

