Apri April fortsätter

Janne skickade följande SMS i natt, fem över tolv till Lisa.

”Hej, vi har en glad nyhet att berätta. Ni ska få ett syskon i höst någon gång. Kram”

Runt 10-tiden frågar han mig om inte Lisa har ringt? Skulle hon det frågar jag och han ser mystisk ut. Jag pratade med henne i går kväll och då var det inget särskilt. Han ser klurig ut och jag kan absolut inte få fram något som hjälper mig att förstå hans fråga. Till slut visar han sms:et. Jag börjar tjuta av skratt för jag förstår att han har plockat upp ett sms som har vidarebefordrats och det innebär att hans sms hade skickats till hudfrisören. En lätt rodnad spred sig över hans ansikte.

Snabbt tar han på nytt tag i denna fantastiska telefon och skickar sms:et till Lisa och jag tror knappt det hinner landa i hennes telefon förrän vi hör att vår telefon ringer. Mycket riktigt det är Lisa som ringer, jag svarar och hon frågar: VAD MENAR N I MED DETTA!!!! Jag får säga till henne flera gånger, jag har fått i uppdrag att hälsa – april april. Va! Sedan skrattar hon och säger Ni är inte kloka. Därefter bryts samtalet 🙂 🙂 🙂 Hon hade verkligen fått prioritera sin fråga eftersom hon ringde under arbetstid vilket nästan aldrig händer annars. 🙂 🙂 🙂

Janne skrattar så han viker sig dubbel, det här är så kul så det känner inga gränser, han föreställer sig Lisas min och reaktion, skrattar än mer. Det är så gott å så härligt att se honom. 😀 😛

3 thoughts on “Apri April fortsätter

    • Tusen tack för att du undrar – det ska vara Hundfrisör. Men visst ger det nya tankar, kanske t om affärsidéer – kanske hudfrisör kan vara ett bra namn att ta upp med tanke på alla nya verktyg som finns för att frisera hårväxter utöver den som finns på knoppen, hihihih 🙂

Kommentera

