Tillrättaläggande

Tack Hagert …

Barnen i en  lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina  föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:

Efter att den  lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till  skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

”Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters  konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags  stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade  berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter detsenaste snöovädret.

Bilden föreställer mig  när jag säljer en snöskyffel!”.

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “Tillrättaläggande

Kommentera

