Datavirus

 

En konversation mellan svågrarna – en av den ligger på kökssoffan och den andre i dubbelsängen, på den plats och yta som husets katt, Franz, vänligt nog har gett husse tillåtelse att disponera 🙂

Hejsan! Du får förlåta mig om jag smittat ner dig? Men jag visste inte att virus kunde smitta över datatrafiken? Krya på dig.

Hej, ja det är mycket märkligt att även sådant skit använder sig av wireless överföring, har dock återhämtat under dagen och tog mig tid att kontakta norsk läkarexpertis.

Som ni vet är det väloljade förbindelser med grannlandet och strax efter lunch fick jag kontakt med de två av de främsta norska läkarna Magne Syl och Alve Dån. De menade att jag alls inte lider av hypokondri. Det är bara som jag inbillar mig sa de djävlarna och de skrev ut recept mot min rethosta som när jag kom till apoteket visade sig vara en form av laxermedel. Expediten hånflinade mot mig och sa att nu vågar du inte hosta i onödan din djävla hypokondriker….

Nu är jag så himla deprimerad, så på måndag kontaktar jag läkarna igen och ber att de skriver ut ett recept på en skrattsalva. Men innan dess skall jag ta en tablett i kväll, där Norrbaggarna skrev som ordination ”Ta den här tabletten innan du somnar i kväll och den andra tabletten om du vaknar i morgon bitti”.

3 thoughts on “Datavirus

Kommentera

