April April …

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

Nu är det inte längre ett aprilskämt som fick Janne att jubla. Han tror fortfarande att jag gick på hans ”lur” den 1 april, då han med frågetecken dinglande runt ögonen som slickade köksfönstret, utbrast att det kom en segelbåt förbi på vägen. Först reagerade jag inte alls, men då han enträget och med fast blick riktad utåt vägen försöker fånga min uppmärksamhet, så blev jag till slut tvungen att stämma av hans verklighet med min. Jag hade tidigare varit med om när han såg eldklot. Visserligen upplevde jag då, att det är ju bra om Janne ser eldklot även om jag inte kunde se dom just då.

Det finns i vår värld en övertygelse om att det finns sådant som är satt på undantag därför att vi saknar insikt och förförståelse. Vi är vanligtvis alldeles för inlåsta i den sk ”Svarta lådan”. Men att se segelbåtar kändes inte ens som att kunna ta sig utanför invanda föreställningar och synfält. Idag har jag ändå funnit ett skäl att visa att det finns segelbåtar som rör sig på land och i skogsbygden. Utvecklingen plöjer ny mark och den svarta lådan har krympt. 🙂 🙂

Kommentera

