På upptäcktsfärd

När jag öppnade dörren stod Janne och väntade. Jag undrade snabbt som blixten om han hade saknat mig? Oscar hade tappat tålamodet och väckte mig för att få gå sin morgonrunda. Väl ute och fortfarande runt noll grader och uppehåll, blev jag så nyfiken på den runda som Maggan berättade om. I flera dagar hade jag bara gått en bit för att sedan vända om. Nu med kameran som följeslagare och en hund som bara längtade efter att gå en riktigt lång runda, så följde jag mina minnesbilder av beskrivningen. Jag är född och uppvuxen vid Bräkne åns nedre del och skulle nu korsa den något längre upp och säkert komma att göra det flera gånger fram över. Återigen nästan dagliga möten med detta vattendrag.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Något irriterad försökte jag minnas inställningar som jag för några veckor sedan så glatt hade börjat praktisera och lära mig mer om. Fasen, det kändes som om jag stod på ruta noll. Men efter några minuter och med hjälp av kamerans guideläge, så kom minnesbilderna tillbaka. Jag upplever en härlig spänning när jag fotar, det finns så mycket som jag vill förstå och utforska, upptäcka om mig själv, mina känslor och sådant som berör mig.

Med andra ord en mycket fin början på dagen och Ett Nytt År.

Kommentera

