Utan jämförelse

Hur djupt sitter föreställningar om män och kvinnor i ryggraden. Jag minns med skräckblandad förtjusning när jag för några år sedan hittade Janne sittandes vid en skogsväg ganska medtagen. Han höll på att tappa medvetandet och han saknade kraft i kroppen. Jag sprang hem för att hämta bilen, körde tillbaka till honom på skogsvägen.

När han med ytterligare förstärkning hade kommit på plats i bilen, förankrad med bilbältet, så blev hans blick alldeles stel och jag undrade vad han funderade på. Efter en stund, som i sammanhanget kändes alldeles för lång, så kom orden – Kan du backa !!!

Utan jämförelse så kom jag att tänka på händelsen när jag i ett mail fann nedanstående  foto som ville ge uttryck för  hur viktigt det är att ha kameran till hands.

 

3 thoughts on “Utan jämförelse

Kommentera

