Björken bjuder på sin sav

Med nästan smygande steg närmade jag mig björken, sinnessstämningen pendlade mellan hopp och förtvivlan. Så kul det skulle vara om Björken delade med sig av sin sav, om min lösning kunde funka! 🙂

Detta bildspel kräver JavaScript.

Med ett hoppskutt i hjärtat såg jag en linje i flaskan, för att i nästa stund – nästan som ett bildspel – uppfatta det som att det inte fanns någon sav i flaskan. Men när jag står så nära att – sanningens minut – får ge besked så ser jag till min stora förtjusning att det finns sav i falskan.

Otroligt att det funkar, att läsa om olika metoder känns ibland som om de hämtas från en annan verklighet, det ska till en massa tur. Björken verkar riktigt stolt, när det står där i kvällssolen och tar emot min beundran. Nu kommer en viktig fråga: Ska jag smaka på saven i kväll eller vänta tills nästa dag?

Hälsokuren är inte långt borta 🙂 🙂

Om Björken – Näringsvärden

Bladen har hög halt av C-vitamin. Knopparna är mycket fiberrika. Bjökrsaven innehåller frukt- och aminosyror, C-vitamin, kalium, kalcium, fosfor, magnesium, järn, zink, och natrium.

5 thoughts on “Björken bjuder på sin sav

      • 😀 Ja det var ju en idé!! 😀
        Och du… Vill du ha utsädesärtor av Stensärtorna som vi skulle skicka till Janne?? Det var ju lite synd att min Janne tyckte att vi skulle vänta med att skicka dem till ungefär nu…!

  1. Hej, ja jättegärna, känns som ett spännande projekt för oss i vår nya trädgård som får beskrivas som en omvandling från pedanttalibarnes mecka till naturen i trädgården (naturen i staden, odlign i staden osv) …. Har du läst boken ”Findhorns Trädgårdar”, en underbar beskrivning för den som längtar efter att förstå och närma sig naturen med en önskan om ömsesidig förståelse och respekt … 🙂

    • OK! Då ska jag se till att min Janne packar ihop lite ärtor!! 😀
      Findhorns trädgårdar läste jag som mycket ung!! Minns inte så mycket av den längre tyvärr…!

Kommentera

