Att leva som man lär

Lever du som du lär? Frågan ställs till Nana Lissie Lambrecht i en intervju i tidningen ”free”. Nanas svar dröjer sig kvar och ger mig en bekräftelse på något som jag redan känner till men inte vågat lita till fullt ut;

– Genom att leva tillsammans som vi gör här …

För mig är det en utmaning att lyssna till mig själv, min inre röst och mitt hjärta, när det för mig känns som allt levande inombords i mångt och mycket saknar sin motsvarighet i en yttre omgivning. Tillsammans med Janne och i vårt älskade Linnersmåla blev det möjligt att börja lyssna inåt, att lyssna på min kropp, att ge röst åt min inre sanning.

Nana får också frågan – Vad är kärlek för dig?

– Kärlek är en inre kvalitet som innefattar frihet, tillit och att känna sig trygg i sig själv.

En fantastisk formulering som sprider mer ljus över vårt levande tillsammans och orden ”Jag älskar dig”.

Nana bor på Osho Risk kursgård, Julland, Danmark. Tillsammans med andra vänner driver Nana Osho Risk Therapy and Meditation center. Varför? ”Att få vara med andra människor och utvecklas tillsammans, samt att ha kontakt med naturen är väsentligt för mig.”

Kommentera

