Ofördärvad

När jag smakar på orden och upplever en betydelse som de kan stå för så känner jag djupt inom mig Jannes röst. Precis så här menar jag och så här gjorde jag. Flera är de gånger han stolt förmedlade sin livsfilosofi – hur han närmade sig sina barn genom att sätta sig ned, sitta på golvet tillsammans med dem, dela deras lekar och släppa den vuxnes förstånd, kontroll och relation. Han beskrev hur han blev ett med ”barnen” i deras lek, själv kunde få bidra med sin fantasi och lust att upptäcka. Hur roligt han hade det och hur han längtade efter att våra ”barnbarn” skulle komma en dag. Då, då ska jag ha kul 🙂 🙂 🙂 berättade han med glittrande ögon, ett leende som gjorde hela ansiktet till en närvarande sol och med en kropp som nästan inte kunde vara stilla.

Janne; med barnen, tillsammans med barnen har jag lyssnat och förstått sådant som annars inte hade varit möjligt !!!! 🙂 🙂 🙂

One thought on “Ofördärvad

Kommentera

