Hittills absolut bästa insats som jag har gjort

Lugnet före stormen – så vackert och inbjudande – till sluteventet den 19 juni 2012

Projekt X-Ovation är hittills det bästa bidrag som jag – tillsammans med Peter Giger och oxå Janne (min privata support) – har utvecklat i jobbsammanhang. Projektet upplever jag i min värld som kronan på verket 🙂 och även som en vändpunkt.

Janne lyssnade och skakade på huvudet flera gångar. Vid ett tillfälle – när jag återigen berättade att få förstår vad projektet går ut på – så sa han helt lungt: Det är väl inte så märkvärdigt – ni gör ”teknik” användbar, utifrån människors behov och på ett sätt så den förenklar och förbättrar i vardagen! Den absolut finaste feedbacken jag någonsin fått under hela min tid i och omkring projektet!

Berättelser om projekt XOVATION

NetPort Karlshamn AB (svb) projekktägare

Reflexioner kring ”Vändpunkt” genom formuleringar under  rubriken ”Finns det liv bortom intellektet?” – Att må dåligt är en bra början – En bok om den obegränsade människan skriven av Bengt Stern.

”Föreställ dig att du sitter inuti en stor, vit papperspåse. Allt du ser runt omkring dig är vitt, men du kan omöjligen veta varför detär vitt och att det är just en papperspåse som du sitter i. För att förstå detta måste du få ett vidare perspektiv, dvs du måste lämna påsen. Om du stiger ur papperspåsen ser du genast att det var en stor, vit papperspåse som du satt i. Dessutom ser du plötsligt hela den värld som finnns utanför papperspåsen. Denna liknelse är ett sätt att beskriva intellektets förhållande till livet. Så länge du lever inom intellektets ramar kan du inte förstå ditt liv. Bara genom att lämna ”papperspåsen”, dvs genom att gå bortom intellektet, får du ett sådant perspektiv på livet att du kan förstå varför ditt liv har fått den utformning som det har. Därmed ser du ditt liv i ett mycket större sammanhang. ”

”Men kunskapen om att det inte är farligare att medvetet lämna intellektet bakom sig än att passera ljudvallen sprider sig. Allt fler människor kommer därför att våga släppa kontrollen för att upptäcka alla sina resurser som människa.”

En dag sa jag till en god vän – när mina tankar, känslor och kropp  kan skriva sina namn på ett gemensamt hyreskontrakt så ska jag ansöka om jobb inom FN som fredsmäklare 🙂 :). Vi satt och fikade efter det att vi båda hade testat healing och efter min feedback så kände jag mig otroligt säker vari jag kunde söka min problematik. 🙂 🙂 🙂 eller rättare sagt mina möjligheter att kunna få känna mig hel som människa, finna inre samarbete istället för konflikt, finna inre ro och trygghet,  söka min inre potential och obegränsade kraft.

One thought on “Hittills absolut bästa insats som jag har gjort

Kommentera

