Tystnadens oerhörda kraft och mening

3 thoughts on “Tystnadens oerhörda kraft och mening

    • Lättare sagt än gjort kanske? 🙂 Såg filmen ”Eat pray and love” i går kväll. ”In silence” lockande men hur skulle detta gå för min del, får kanske börja med en halvdag eller när jag har som mest behov av att få vara ostörd, helst inte vill se eller höra någonting. Sådana dagar har jag fått beskrivet för mig tillhör min personlighet och tid för reflexion, kreativitet och inre dialog, trodde tidigare att jag var konstig (som vanligt), men nu förstår jag mig själv bättre när jag tittar i backspeglen. Vissa dagar kan jag vara hur social som helst, då för att dela och ta in nya intryck. Ingen jämn kvalitet alltså 🙂 🙂 i jämförelse med någon form av mall. 🙂 🙂

      • Ja, det är nog lättare sagt än gjort!! Ett par kompisar till mig åkte till nåt kloster (minns inte vilket) där de var i 4 dagar om jag inte minns fel. Där fick man inte prata mer än en timme om dagen eller hur det nu var!! Pyttelite i alla fall!! Det vete sjutton om jag skulle stå ut med..!! 😛

        Jag är också sån där som är supersocial vissa dagar och bara vill krypa ihop och inte träffa/prata med nån andra dagar..!!

Kommentera

