Från utrikeskorren …

Vår gode vän har delat med sig – via ”ansiktsboken” om sina iakttagelser 🙂 🙂 🙂

Träffade ett par tyskar igår, inget märkligt med tanke på att jag är i Berlin…
En drog en vits som visar hur hornblåsarna ser på svenskar:
Tre killar, en tysk, en engelsman och en svensk, drar en bira och snackar på ett ställe, så kommer det in en gubbe och alla ser att gubben liknar jesus. Tysken går fram och säger ursäkta men du liknar jesus. Gubben säger inte konstigt, jag är jesus, har du något problem så fixar jag det. Tysken som har väldigt ont i ryggen säger jag har så jäkla ont i ryggen, svårt att jobba då.. Jesus lägger handen på tyskens rygg och vipps är smärtan borta och tysken tackar för hjälpen. Engelsmannen säger: jag har ont i knät och måste ibland vila från jobbet ett par dagar, kan du hjälpa mig så är jag dig evigt tacksam! Jesus lägger handen på det onda knät och engelsmannen känner att han kan dansa igen 🙂
Jesus säger till svensken: ”hur kan jag hjälpa dig då?”
Svensken: ”Ge fan i mig, jag är sjukskriven”

One thought on “Från utrikeskorren …

Kommentera

