Älskade Janne

 

IMG_3921

 

Älskade Janne – det finns inga ord som förmår ”trösta” min saknad, känsla av uppgivenhet. Älskade Janne – det finns inga ord för din kärleksfulla närvaro, känslan av att du finns här och nu, delar skratt och skämt, lyssnar till våra samtal om dig, att du finns!

 

– Din kropp kanske inte orkar med, men du kommer alltid att finnas, ja jag kommer alltid att leva och jag kommer alltid att heta Janne. Den som aldrig har haft möjlighet att följa en människa vars kropp håller på brytas ner, tappa kraft och ork, samtidigt som livet i sig och själen förstås som evig, viljan att leva och vara närvarande är själva livets källa, att få älska och älskas är själva meningen med livet, kommer sannolikt aldrig att kunna känna och utanför tankens ramverk förnimma det vi delar.

Vi valde inte själva, vi vår längtan och våra drömmar känns eviga och lustfyllda.

4 thoughts on “Älskade Janne

  1. Jag kommer ihåg att jag sa till Heléne första gången vi hittade din sida på nätet att du har en fantastisk förmåga att hitta känslan i det du skriver om. Det blir bara så bra. Hade bra och alla runt omkring dig.

    • Tack Dan för dina otroligt fina ord. Första gången jag träffade din mamma, vi pratade en stund, sa hon något till mig som jag aldrig kommer att glömma eller rättare sagt känslan som jag fick uppleva. Helt plötsligt sa hon – Du är så vacker! Jag var inte beredd, kunde inte ”försvara” mig utan bara ta emot, så gott. Kramar till er alla med önskan om goda stunder då livet känns gott.

  2. så sant så. livet ge oss en mängd olika utmaningar som vi inte alltid vill ha. Är det möjligen pepparkaksbak som är på gång på bilden.

    många kärleksfulla kramar till dig

Kommentera

