Tillsammans

Med varje bokstav som ett levande väsen, formad med varsam hand, lyhörd själ berörs jag djupt av att känna innebörden i ”tecknet” eller kanske rent av ”tecknandet” av ”Tillsammans”. Jag blir naturligtvis nyfiken när tecknandet kan beröra mig via internet. 

DSC_0126

Ylva Skarp är den som jag upplever levandegör bokstaven och ordet på ett sätt som jag inte är van vid att bi berörd. Marianna Agetorp kunde utan att ana det hjälpa mig att förstå, när hon beskriver att varje bokstav eller tecken också kan vara en ”individ”. Det är när varje tecken inte får samma exakta form var gång den upprepas, utan i varje stund och ögonblick antar en form som inte går att reproducera, som själ och hjärta blommar.

Linda Andersson har en fin känsla för det själsligt skapade och uttryckta. Hantverk – att forma för hand och låta sin personlighet komma till tals – fångar hennes beundran och engagemang vilket hon delar med sig av genom sin webbutik DesignConcept. I möten med Linda så förstår jag också att hennes engagemang i grund och botten också handlar om att förstå och ta tillvara naturens resurser med varsamhet och respekt.

Design Concept

Design Concept

Från Linda och Nils: Vår grundidé är att inspirera dig som kund och erbjuda dig personliga, stilrena och tidlösa inredningsdetaljer som håller hög kvalitet, är svenskdesignade och som är tillverkade i rejäla, hållbara och naturliga material.

Alla produkter i vårt sortiment har vi själva valt med omsorg och de kan alla med fördel kombineras med varandra.     

Vid ett besök hos Linda och Nils fick jag också möjlighet att se och hålla i den Mugg som bär tecknet ”Tillsammans” och som kommit att betyda så mycket för mig. Återigen en helt ny överraskande upplevelse och känsla. Jag hade föreställt mig – bara genom bilder – att muggen skulle kännas tung och något oformlig i handen. Men när jag står där och håller den i handen känns den lika besjälad som jag upplever Ylva Skarps tecknande. I handen känns muggen som om den hängde i luften och min hand bara omsluter den, så fascinerande och oförutsägbart.

I min värld kändes det helt rätt, helt rätt att ge en gåva till mig själv, att vara generös mot mig själv och ge mig den gåva som Ylva Skarp har skapat och nu delar med sig av. Det kändes helt rätt att ge oss själva en symbol, för fina fikastunder, för fikat som så enkelt öppnar upp för möten mellan människor – Om oss och i Röda stugan

DSC_0050_2

Tack Linda för ditt sätt att förstå och uppleva, din förmåga att leta upp modiga och starka personligheter, delar med dig via DesignConcept.

One thought on “Tillsammans

  1. Ja så är det. Och tecken – jag tänker på Ylva Eggehorns ord – ”var inte rädd det finns ett hemligt tecken, en hand som skyddar dig nu när du går”…. Och tecken är ljuvliga i sin form. Inte minst nu när jag längtar efter att lära några vackra Kinesiska tecken….

Kommentera

