Inre visdom – ”Rolighetsfaktorn”

Jenny Wiberg, Må bra – Här & Nu, är i min värld en härligt levande person som har kommit i kontakt med en inre visdom. Hennes nyfikenhet och intuition har fått henne att lämna en ganska traditionell, samhällelig och industriell verksamhet för att ge sig själv mer av det liv som hon längtade efter, men medvetet sannolikt inte ”kunde” så mycket om. Istället bejakade Jenny känslan av att det finns något annat som jag behöver, som gör att jag kan förstå mer av mig själv, mina drömmar, min inre visdom och läkning.

Foto anneli wiberg

Foto anneli wiberg

Av Jenny – tillsammans med Janne – har jag fått två ”guider” som tryggt och tillitsfullt, med värme och omtanke stod på var sin sida om mig. Leende och ömt betraktade såg de hur jag kravlade i gyttjan. Övertygade och med inre kraft delade de mina drömmar om att bejaka en inre kompass, ”naturen inom mig” och ”rolighetsfaktorn”.

Inombords känner jag tacksamhet och glädje både då och nu för att de finns,

för min upplevelse av delad glädje, humor, lek och trygghet tillsammans.

Anneli

För den som söker, vill jag gärna dela med mig av Jennys ”Nyhetsbrev inför 2013” och ”Behandling och metoder 2013”

Hela Nyhetsbrevet – klicka här , Behandling och metoder – klicka här

Hej alla vänner!!

Jag vill passa på och önska en god fortsättning på det nya året, 2013! Hoppas att just ditt år kan innehålla många positiva glädjestunder och att du kan fortsätta att leva efter dina egna drömmar och i enlighet med vad du vill i livet!

Det känns lite märkligt över året 2013. För mig verkar det som om världen står i mycket förändring, där en del av oss är på väg att ”ta tag” i våra liv och medvetet förändra det vi kan förändra i livet. Vi jobbar med oss själva för att bli starkare, kreativa, mer lugnare, få ett bättre liv helt enkelt. Fler och fler blir mer medvetna och tar tag i olika problem som hälsoproblem, byter jobb, skapar bättre relationer, studerar, flyttar till en annan bättre plats eller annat.

Andra fastnar eller drabbas av djupare svackor, ofta påverkas vi av det vi läser om eller hör på nyheterna dvs. elände som finns på jorden, misshandel, mord, våldsbrott, självmord, arbetslöshet, misär, fattigdom, naturkatastrofer, sjukdom, stress osv…

Just nu lever vi i en väldigt hektisk och intensiv värld där våra dagar är fyllda av göromål och många kämpar för att hinna med så mycket som möjligt under den vakna tiden av dygnet. Detta påverkar oss i allra högsta grad. Sömnproblem, depressioner, smärtor och stressrelaterade sjukdomar mm ökar ständigt.

Kanske blir detta ett år för dig där du medvetet gör någonting åt just din situation. ”Men hur ska jag kunna det, det är så mycket jobbigt som händer undrar du kanske?” eller tänker du ”Jag har ingen tid att känna efter, det är så mycket att göra hela tiden?”

Jag upplever att för att kunna förändra ens situation behöver vi först bli medveten om den.
Att acceptera och någonstans inuti oss förstå att ”just nu upplever jag stress” eller tankar som ”jag orkar inte längre”, ”tiden räcker inte till” – är en signal om att det är dags att ändra på något. För tiden räcker till oss alla; det är våra tankar, känslor, kropp och andlighet bara som inte får det utrymme att vara i balans och i just ditt fokus. Dessa signaler är till för att väcka dig till liv igen, att medvetet vilja stoppa din tillvaro för att du ska skapa möjlighet att återfå din kraft, din egen energi, som finns inneboende inuti dig själv! Den kan vi aldrig hämta utanför oss själva, utan den sitter på insidan och är hela tiden aktiv (ibland mer slumrande). All kraft och energi finns där om du tillåter dig att känna efter och vågar låta dig fyllas av den!

Kommentera

