Älskade Janne

Läste i går på facebook något i stil med – Jag är glad att månen finns även när jag inte ser den, undertecknat Albert Einstein. Å det kan inte vara så svårt att förstå och förhålla sig till – att månen finns även när jag inte ser den.

Resa Göta kanal, foto anneli wiberg

Resa Göta kanal, foto anneli wiberg

På samma sätt är jag innerligt glad och tacksam att Janne finns även om jag inte kan ”se” och”ta på” honom. Ett sätt att förstå och leva som kan både förnekas och upplevas hotande hos dom – som i min värld – kan vara bärare av en relation till ”verkligheten” som kan beskrivas som traditionell vetenskapsmodell och logisk materialism.

Samtidigt skulle jag också vilja fråga Albert : Är det möjligt att upptäcka månen – som finns även om du inte ”ser” den – om du inte också har den inom dig, har förmågan att uppleva den inom och genom dig själv?

Till mig själv ställer jag frågan; Är det möjligt att uppleva och känna mer av Janne och hans närvaro än hans fysiska jag genom att också uppleva mer av honom genom min egen kärlek, värme, omtanke och omsorg? Ja i min värld är det det  😉

 

One thought on “Älskade Janne

Kommentera

