Fisketävling och feeesssttt

Fisketävling

Fisketävling

Idag är det rent otroligt fint sommarväder. Oscar har tagit sovmorgon, därmed även jag och Kajsa. Här och nu blir det därför, ett i min värld, intensivt planerande för årets folkfest, Fiskefesten. Vad ska jag ha på mig, kommer det att vara mygg, när ska jag plocka upp masken, vad behöver hundarna ha med sig, var ska de vara, vad vill jag äta och dricka under alla härliga aktiviteter ;-). Mitt i allt saknar jag trosor, nästan alla har sett sitt bäst före datum. Inte för att trosor har så stor betydelse varken under fisketävlingen eller fiskefesten, men jag lyckas ändå få in denna tanke , när jag hänger upp tvätt som behöver torka. Tur att Börjes finns – där går det att ta en tur till klädavdelningen och få med sig en ”trepack” – köp tre och betala för två ;-).

I Jannes värld är denna dag helig – viktig för bygdens sammanhållning – och naturligtvis så bjuder dagen in till möjligheter att ha kul, prata minnen från bygden, träffa personer som bor i grannskapet men som knappast syns under vinterhalvåret. Det är med andra ord dax för fest!!! I min värld är det så otroligt gott att kunna känna hans glädje och värme inför dagen, höra hans skratt och allt annat som ryms i all min tacksamhet och närhet.

Älskade Janne

3 thoughts on “Fisketävling och feeesssttt

    • Det lyckades du med alldeles utmärkt även om du fysiskt befinner dig i Alvesta ;-). Jag fick inte ett enda napp, satt bara och njöt precis lika glad och nöjd för det. Dagen, miljön, återseendena, festan och stämningen allt på topp. Det blev en fin kväll, varm och skön, så gott som det går att önska sig. #svensksommarärunderbar

  1. 😀 Jag önskar att jag befann mig i Alvesta, för då skulle det inte vara så långt emellan oss..!! Men Avesta är låååångt bort..!! (Ja, inte för mig då förstås.. 😉 )

Kommentera

