Älskade älskade Janne

Jag har flera gånger den senaste tiden stött på följande – ”Du får alltid det du behöver men inte alltid det du önskar dig”???

Vi får alltid det vi behöver, men inte alltid det vi önskar oss. Jaha – Janne och jag önskade oss att få ta tillvara stunden, att tillsammans få glädjas över våra fina ungdomar, att få uppleva och upptäcka, leva i samklang med naturen och fördjupa denna innebörd inom oss. Ja det finns så mycket som vi ville förstå – följa en inre röst för att låta oss komma nära mer av ett verkligt liv. Goda vänner kunde vi glädjas med i överflöd. Janne längtade efter barnbarn – vem kunde tänkas komma med en sådan gåva först – Nils, Lisa, Markus eller Sara? Då – då skulle han lära dem all möjligt bus som sedan föräldrarna skulle få ta hand om. Han hade uppenbarligen prövat på detta tidigare och favoritberättelser hämtades från stunder tillsammans med Ingrid och Hagerts barn. Jens hade han också utmanat, då han inte ville köpa en marknadstrumpet till sina barn. Under sitt eget marknadsbesök inhandlades en sådan även till Jens och Annelis barn, det är klart att de ska få tuta så att föräldrarna får hålla för öronen. Barn – alla –  kom alltid först i alla lägen, barns behov skulle per automatik inte underordnas föräldrarnas!!! Han kunde inte titta på filmer eller TV-program, där han upplevde att barn kom till skada eller på något sätt for illa, var utsatta.

Jaha, vi fick inte det vi önskade oss – kvar står då att vi fick det vi behövde???

Älskade Janne jag älskar dig och idag är det din Dag!

IMG_3600Janne fick ett vildbisamhälle, som hade slagit sig ned i en tunna hos Krister och Helena på deras altan. Han gladdes oerhört åt att återigen få fascineras av bin, fika tillsammans med dem och lyssna på surret. Jag hittade honom en dag jämte bikupan med en kopp kaffe. Tyvärr hade jag inte kameran med mig utan fick hämta den. När jag hittade honom satt han djupt nedsjunken i solstolen, med slutna ögon och leende på läpparna!

 

One thought on “Älskade älskade Janne

  1. ♥ ♥ ♥
    Vi kan inte alltid förstå meningen med allt, och antagligen är det så det ska vara… (men det är riktigt frustrerande mellan varven!!)
    Jag blev väldigt berörd av din fina text och jag förstår att du saknar Janne mer än ord kan beskriva!
    Stor kram till dig Anneli!! ♥ ♥

Kommentera

