Vackra melodier och vackra ord

Håkan Hellström har släppt ett nytt ”album” och blir intervjuad. Journalistens frågor upplever jag som ganska förutsägbara; Vad handlar ditt album om? Ja, ja, ja – vad handlar det om … orden sägs tonsatta med ”göteborgska” ;-).  Jag upplever att Håkan har svårt att besvara frågan. Det händer inget, inget svar, mer av krumbukter som kryllar genom Håkans kropp. Så kommer det som får mig att le – jag tycker om vackra melodier och vackra ord! 

Så läckert, så vackert, så befriande – jag tycker om vackra melodier och vackra ord och av det finns det mycket. Inom mig upplever jag klingande lekskratt på en sommaräng med värmande sol. Att få uppmärksamma det som känns gott och bra utan särskild tanke, plan och avsikt, är det som jag förstår att Håkan vill dela med sig ;-)!

Journalisten frågar; kommer dina fans att känna igen dig? Känna igen, känna igen, ja, nej, jaaa – det kommer dom att göra. En kommentar till journalistens fråga, som jag kunde uppleva som om Håkan resignerade, någon hade stuckit hål på vackert universa och välmående.

Det kommer aldrig va över för mig (texten & videon), klicka här för att se hela texten och videon

Jag är 16 år

Jag är platsen dom aldrig upptäckte

Jag är en storm från ingenstans

Jag kan krossa ditt hjärta

Som en orkan kan jag svepa bort dig

Men jag tänker aldrig dö, nej

Kommentera

