Om jag blundar

Detta bildspel kräver JavaScript.

Om jag blundar så berättar mina sinnen för mig att våren är på väg. Jag hör fåglarnas kvitter, sånger som har bytt tonart och stämning. Dofterna som legat i dvala börjar röra på sig, nyanser går att urskilja liksom deras sinnlighet. Redan nu börjar smaklökarna vädra morgonluft, inom mig kan jag ana den varma jordgubbens sötma. Huden längtar efter att få vara avklädd, känna vinden smeka utan att kyla, bita och mana till att ta skydd.

Om jag öppnar mina ögon säger de att det är en dimmig, disig och grå dag. Mina ögon stänger ute, dominerar över alla andra sinnesupplevelser. Om jag blundar och bara tittar lite då och då, så kan jag uppleva och förstå så mycket mer!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Kommentera

