En spännande dag den 1 april

 

Uppleva och upptäcka, foto - anneli

Uppleva och upptäcka, foto – anneli

Älskade Janne, inte kunde jag ana att den 1 april, en av dina favoritdagar, skulle kunna bli så annorlunda och oförutsägbar!

I dag känner jag mig helt säker på att du på något sätt kommer att skoja med mig, överraska mig, få mig att uppleva något som jag tidigare inte har varit öppen för. Den här dagen – och inombords  – känner jag mig helt övertygad om att jag är otroligt ”lättlurad”. Jag är definitivt inte säker på vad som är sant, rätt eller riktigt!

foto anneli wiberg

foto anneli wiberg

I min värld så finns så mycket mer som gör livet värt att leva; som att upptäcka, uppleva och känna tilltro till. I det här sammanhanget kan jag vara riktigt riktigt riktigt dum, då jag känner mig helt övertygad om att Janne och Helena skrattar gott inför dagens möjligheter att roa sig, skratta och se om jag kan upptäcka deras skämt ;-). Hur lätt är det att inte vara här och nu, att ha ”huvudet fullt av tankar”,  förblindad och innesluten ta sig fram som en programmerad robot.

Vi finns för varanda och tillsammans

Hur lätt är det att missa alla vackra vårblommor, var de växer, hur de växer och framförallt hur olika de är. Hur lätt är det att sluta leva – vara ”mer död än levande”?

Kommentera

