I den virtuella världen delas och helas ;-)

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Så roligt att Linda får fördjupa sig i något som ligger henne varmt om hjärtat tillsammans med Nils. I min värld känns det som att få vara med om en upptäcktsfärd, när Linda delar med sig av sina funderingar kring hälsa, miljö och vackra ting. En viktig livsnerv – så som jag upplever det – är att söka inspiration, hitta nya och andra sätt att återanvända men också att skapa på egen hand.

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

För att dela med sig av en personlig resa och ”ting” med symboliska värden men också ”funktionalistiska” för att värna natur och miljö, så öppnade Linda först upp en blogg – idag Design Concept blogg – och därefter tillsammans med Nils en webbutik – Design Concept – för hem med personlighet.

”Design Concept är webbutiken för dig som älskar inredning och design med mycket känsla och personlighet. Vår grundidé är att erbjuda inredning och design som både är en fröjd för ögat och som också betyder något. Ett koncept som förutom design och form även speglas av kvalitet, hållbarhet och medvetenhet. Flera av våra produkter är tillverkade för hand vilket gör dem unika och oemotståndliga. Produkter där känslan, hantverket och kvalitet är av stor vikt.”

Innan dess hade sökandet efter personer med hantverkstradition och personliga uttrycksformer lett fram till ett intressant nätverk och kommande utbud i webbutiken. Själv är jag väldigt förtjust i Tove Admans känsla för materialet betong, som jag kan uppleva som mjuk sammet, när hennes händer och själ har format. Av Ylva Skarp har jag en mugg i keramik med texten ”Tillsammans”. Mitt öga säger mig att muggen är tung och ganska grovhuggen, men ack så fel mitt intryck formuleras i tankens värld. I handen påminner den om en annan människas hand – varm, mjuk och otroligt lätt. När jag använder muggen, så fikar jag – tillsammans – med Janne och upplever våra fina fikastunder!

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Nu har Linda uppmärksammats via sociala medier och i den ”virtuella” eller gränsöverskridande ”världen”, där det fysiska rummet, platsen och tiden inte begränsar möjligheten att personer kan mötas, fråga varandra och dela med sig av sina erfarenheter, tips och idéer.   Ett ”Hemmahosreportage” förändrade inte min syn på Linda och Nils intressen, engagemang och verksamhet. Men jag kände mig otroligt glad att de blev uppmärksammade och fick möjlighet att presentera sig närmare genom ”Styleroom” och STYLEROOM-TIDNINGEN som säljs i samarbete med Aftonbladet!

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

Styleroom tidningen som säljs i samarbete med aftonbladet

OM STYLEROOM – Johan Arvidsson en av grundarna

”Jag hade precis flyttat till en ny lägenhet. Den var nymålad och fin. Men tom. Jag stod där i min hall och hade inte en aning om vad jag skulle fylla rummen med. Var soffan skulle stå, hur tavlorna skulle hänga. Eller ens vilken stil jag ville ha. Jag gick ut på nätet för att få inspiration, men det fanns inget bra. Det mesta var väldigt stylat och tillrättalagt. Jag ville se det vardagliga, inte hem stylade av fotografer eller mäklare. Då kom idén till Styleroom: varför inte låta människor bjuda in andra till sitt hem för att inspirera och inspireras av andras hem genom att ladda upp bilderna på internet?”.
/Johan Arvidson, en av grundarna av Styleroom.

 

Ett varmt tack till Styleroom för all nyfikenhet, spännande väntan och nu ett härligt reportage om Linda och Nils!

Kommentera

